tisdag 28 april 2009

Det Stora Steget, Fiskebäcksvik

Det Stora Steget är det steg man tar när man flyttar dit man vill vara, istället för att bo där man för tillfället har anställning. Det Stora Steget kan också vara namnet på denna fina boulder vid Fiskebäcksvik. Kanske var jag först upp för problemet och kan namnge det, kanske inte. Det är svårt att veta sånt i Bohuslän, men också ganska skönt att ignorera. Problemet ligger kvar, lika fint oavsett vad det kallas eller vem som var först upp. Det borde vara den som klättrar ett problem snyggast som får döpa det. Eller? Det är samma problem som i den senast publicerade videon.

Lina laddar för en klurig decimeter.

Lina tar i igen.

Tobbe nyper, orken tryter. En nybyggare med stil.

2 kommentarer:

  1. Ligger det vid stranden? (Jag kommer bo i hannevik hela sommaren. Med cykelavstånd till dessa väggar :-D)

    Bra namn! Det är få boulders i bohuslän som har en "officiell" benämning. Jag har, som du vet, svårt att förlika mig med detta :-)

    SvaraRadera
  2. Trodde att den hette "Min lilla hamster"

    SvaraRadera