tisdag 25 november 2008

Oväntat väder

Besökte Lysekil city igen med arvingen och ambitionen att träffa andra småbarn. Nu dök det aldrig upp några andra småbarn, så arvingen fick klara sig med mig som sällskap. Jag är förvisso inte särskilt lång men jag har har slutat med barnblöjor, jag kan alfabetet och jag har skor med snörning, alltså är jag vuxen. Vi hängde kvar vid mötesplatsen i någon timme innan molnen försvann och det blev dags för lunchpaus från föräldrarrollen.

Nära Gullmarsskolan hittade jag det här problemet som hade trevligt ljus. I närheten finns det en överhängande vägg (2m på ca 6 meter) med ett problem som förmodligen är riktigt hårt. Platt landning på gräs. Träna mycket på flera undercling-flytt och slopiga utsteg om du är sugen. Jag kom ca 50 cm innan jag gav upp för dagen. Videon är från ett betydligt lättare problem.

2 kommentarer:

  1. Vart i Gullmarsskogen är det kompis?

    SvaraRadera
  2. Inte i skogen, utan vid skolan inne i stan. Det finns inte så mycket mer just där, men den överhängande väggen är jobbig för den som orkar.

    SvaraRadera