torsdag 13 november 2008

Munkvik och babycafé

Ajjemän. Babycafé på torsdagar i Lysekil city. In i bilen med Movitz och vinterdäck och barnvagn och mig själv och grannen och paddan också. Jag har äran att själv representera det manliga könet i en extremt kvinnlig värld. Babyrytmik och andra tuffa extremgrejer avklarades på förmiddagen, riktigt mysigt faktisk. Jag fick finna mig i att bli kallad Movitz "mamma" av de andra mammorna i flocken och det är ju inte så illa. Movitz mor är ju helt okej. Konstigt att ingen reagerade på att den här mamman har fullt med skägg mitt i ansiktet. De kanske bara har en mycket öppen inställning till ansiktsbehåring, vad vet jag? Inte en distad gitarr så långt örat når.

Det sas att det kunde bli uppehåll idag och det blev det också. Lika bra att kolla om det var torrt vid Munkvik när jag ändå var i stan. Ett litet brant problem blev det medan lillkillen sov. Kul att kunna klättra torr klippa efter några gummistöveldagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar