tisdag 2 december 2008

Agrar stämning, flytgödsel


Det sprider sig en organisk doft över ägorna. Jag funderar på att fixa mitt avlopp som kostar "mellan 50 och 100 tusen" enligt miljöenheten på kommunen. Men det är klart, jag vill ju inte skita ner vår natur med obehagliga avfallsprodukter. Kanske ringer jag till Carnegie och hör om de har några pengar över till en stackars fader.

Men det är inte från mitt avlopp det luktar organiskt idag. Paul är ute och förbereder för havreodling vid min husknut. Ungefär en årsproduktion organisk vätska hamnar nog i närheten av min lilla bäck idag. Men de plöjer ner snabbt och gör snyggt efter sig. Lär dig mer om flytgödsel.

Förövrigt så bygger Paul och Maria en ny resturang borta på Röe gård. Det talas om lång erfarenhet från husmanskost. Det händer saker på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar