torsdag 18 december 2008

Eskilstuna, barnsnor och bouldering

Julbord. Smaka på det. Man ska väl ha lite för mycket fritid för att tänka på möbler när man hör ordet. Ett julbord är inte en möbel, utan en orgie i kött och fisk som står framme i en månad ungefär. Näst efter erotiska förväntningar på midsommarafton så är kanske julbord det svenskaste som finns. Julbordidén är något enklare: sitt ner, ät mat, drick öl, drick sprit, hämta mer mat. Midsommar är ungefär samma sak fast utomhus och sen så den lilla detaljen med blommor och bin. När jag tittar i mitt eget eskilstunafacit ser jag att biet mest har ägnat sig åt dryck och plägar surra ensam hem i natten till ett mycket enkelt nattkvarter. Men det var förr det.

Jag hade ambitionen att ta kontakt med Tjommen som hörde av sig via nätet. Men tidsschemat blev som vanligt lite snävt, att träffa släkten tar alltid mer tid än vad man tror, man behöver alltid mer tid när man träffar folk man tycker om. Nästa eskilstunabesök blir nog i januari.

Nu är vi tillbaka i centrum på Härnäset. Både jag och arvingen har snoriga näsor efter virusbyte kring julbord och gemyt. Tyvärr så tycks även himlen här ha snuva, så det blir ingen klippa i dag heller.

Videovisonen visar ett klipp från Ulvösund vid Ljungskile från mars 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar