söndag 18 januari 2009

Liten video från Kungälv


Skåpmatsbjudning från Munkegärde i Kungälv. Jag jobbar i Kungälv och har naturligtvis sniffat runt i närområdet efter bouldering som man skulle kunna hinna med efter jobbet, eller på vägen hem från jobbet. Ibland hittar man saker som ligger nära och bra, men ibland drar driften mig till något oväntade ställen som egentligen inte riktigt följer fågelvägen från jobbet och hem, som till exempel när jag upptäckte Boxvik där det finns en hel del sten att klättra på.

Runt Kungälv har jag dock inte hittat mycket som är värt att lägga någon tid på. Stenkvalitén är helt enkelt ganska avig och det saknas ofta vettiga linjer. Förhoppningsvis så hittar någon annan små trevliga ställen till i höst då det är dags för mig att börja jobba igen. Jimma kan kanske ta tag i det, eller Freddan?

Nära sjukhuset i Kungälv, uppe i skogen mellan sjukhuset och Munkegärde finns några få problem, några av dem är med på videon som är från maj 2007. Vid Romelandavägen precis vid Folkets park ligger också en bit klippa med något enstaka problem för den som har vägarna förbi. Här är stenen helt okej, men många andra har också vägarna förbi eftersom problemen ligger vid en mycket trafikerad rondell med palmer i mitten.

På Härnäset är det kallt och blåsigt idag. Kanske blir det skridskor eller blockspaning. Eller bara en kopp kaffe.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tar tillfället i akt att använda denna väg för kontakt! Jag har ju en viss ledighetsmöjlighet ibland under veckorna som följer. Ska försöka pallra mig ut till kusten nästa vecka för någon slags aktivitet på/bland hav och berg. Ha det gott så länge!

    SvaraRadera
  2. Käkar pannkakor och garvar åt lädernallen, jävla sköna små filmer du pular ihop! Ska ta paddan på ryggen och traska ner till hav och berg för första bouldringen sen i somras. Sjukt vad för mycket arbete gör med en människa, otäck skit.
    Håller till utanför Kode så är du i Kungälv och sugen på kaffe eller sällskap på stenen är det bara att slå en signal!
    Ha det.
    Petter
    0704-968690

    SvaraRadera