måndag 16 mars 2009

Strandafjällen på bräda


Jupp jupp, det blev Stranda igen och premiär för mig och min splitboard i fjällen. Åkarkompetensen har utvecklats som beräknat. Ingen konditionsträning och ingen åkning på ett år har lett fram till att jag är lika kass som vanligt. Men det gör inget, jag har en hel del kul ändå. Förutom att jag valde att hänga knäveck i en lite för grov björk så har jag nog inte fått några större skador. Att åka utför med röva först är visst fortfarande fel.

Tyvärr så hade det inte snöat ordenligt i området på "minst tre-fyra veckor" enligt personalen vid uthyrningsboden. Det kändes i alla fall som vår med mjuk varm snö längst ner på åken. Jag har sällan sett snögränsen så högt upp som på den här resan. Trots det så finns det gott om snö på höjd. Till slut fick jag åka Slogen, som jag trodde skulle vara en mycket jobbigare topp än vad den var. Det är en mäktig topp och ett fint åk.

Utsikt från Högenyken

Faktiskt för mycket sol.

Lace Armstrong eller Morgan?

Producent Magnus lider i solen.

Lance och Producenten på slutspurten mot Slogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar