måndag 25 januari 2010

I väntan på redigering, bräda och is

Jihoo, en helt vanlig måndag. Sovmorgon, sover ut ordentligt, leker med ungarna, hittar snowboarden och skruvar lite. Premiäråk i Lysebacken visar att allt inte riktigt står rätt till med utrustningen. Mina överambitiösa snowboardbindningar har tappat en del skruvar som ska fixas till innan helgens norgeresa.

"Dålig vård" sa grannen med skepparkransen när han såg min sönderrostade dragg till båten i somras. Allt jag äger faller isär. Jag hävdar att det är ekologiskt, naturligt och lagbundet. Allt som skapas ska falla ner, falla sönder i atomer igen. Mina gamla goa pulsar-yxor led av samma åkomma som snowboardens bindningar, dålig vård. Upptäckte senast att bladen på isyxan glappade när jag klättrade, klart otrevligt. Nu är de åtskruvade och testade igen.

Från skidbacken i Lyse ser man till ett isfall vid Fedjan, klippan närmast Bergs skola. Lite ishackning blev det innan solen gick ner. Trevligt isfall, ungefär 20m nästan vertikalt. Vintersport vid Lyse? Inte det första man tänker på kanske.

Imorgon borde den hetaste skid/bräd-filmen vara klar. Kolla in här imorgon igen.

3 kommentarer:

  1. javisst är det ett fint litet fall!Ser lite tunnt ut men bättre än man kan tro../JO

    SvaraRadera
  2. Jupp, nu går det att sätta skruv i det också. Har en blå knoge idag, men jag är för snål för att köpa nya vettiga yxor.

    SvaraRadera
  3. när jag å spöket var där tidigare o ev gjorde 1a så gick det faktiskt att sätta 3st 19cm,grad..jobbig 4 (+)?/JO

    SvaraRadera