torsdag 15 april 2010

Kjugekull, Yoda och småbarn


Bouldering och barn är en utmaning som iblad ger märkliga resultat. Påsklovet avverkades i Kjuge med strålande väder och trevligt sällskap, skoj att leka med familjerna Nathén, Sköldstam och Patrik och Herman. Jag fick till och med bouldrat lite varje dag, även om mycket av tiden gick åt till att hålla ungarna vid liv.

Är barnaavel slutet på boulderingen då? På något konstigt sätt så är det inte det. Trots att jag tränat mindre än någonsin i vinter och klättrat mindre än någonsin per dag i Kjuge så fick jag gjort fler svåra (för mig) problem i Kjuge än någonsin. Gamla spöken skickades och städades ut. När man får chansen att röra stenen så tar man i lite till.

En tanke klarnar i huvudet på toppen av Monolithblocket: "Ge mig en barnfri kväll så skickar jag hela skogen."

Skralt med foto och film blev det. Superpappan pysslade med annat. Tjejskick på Yoda fastnade lite på video i alla fall. Elisabeth och Jossan visar hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar