fredag 4 juni 2010

I väntan på sommarlov

Från Lysekil
Det lackar mot sommarlov. Mina studenter har gått ut med mössan i luften idag och själv är jag trött och förkyld. Gubbsjuka kanske? Fasen, det är nog 20 år sedan jag själv sjöngom studentens lyckliga dar. Med förkylning i kroppen kan man alltid paddla lite kanadensare på Åbyfjorden.

Sent om aftonen lämnar jag familjen och skjuter ut kanoten i vattnet, packar i paddan och smyger bort mot Sjöhäller. Går iland vid en öde strand, lufsar upp på en kulle och spanar ut över fjorden. Tigern ryter över vattnet. Det är inte så illa att vara hemma.

Från Lysekil
Bilden visar slabben "Att leva med friktionshinder" i sommarförhållanden. Jag testade problemet från isen i vintras men kom aldrig upp. Helt klart mer utmanande på sommaren.

1 kommentar:

  1. Säga vad man vill men inte ser det ut sådär när jag ger mig av bland husen vid Olskroken... å vilket sjysst namn, kunde inte låta bli att skratta högt!/AA

    SvaraRadera