söndag 13 juni 2010

Influensa, Ulorna och slutspurt

Illa? Tvåveckors influensa gör mig knappast fysisk stark, men jag har fått umgås en hel del med min familj. Man kan bli stark på mer än ett sätt. Nackspärr som sitter solitt och svullna bihålor kan inte dölja det underbara: på tisdag har jag sommarlov, efter sommarlovet är jag pappaledig i ett år. Den ljusnande framtid är min.

Från Lysekil

Ulorna är delvis stängt på grund av häckande fågel. Ibens bok ligger på rätt sida gränsen och stör inte häckningen. Linus och Dave klättrar, jag och Arvingen snorar ner omgivningen.

Från Lysekil

Rödhaken häckar i närheten av Ibens bok. Den verkar inte det minsta störd eller intresserad av klättrare eller klätterpublik. Bobygge i raketfart.

Från Lysekil

Inte klättra, kasta sten. Arvingen gör det han gör bäst. Ytterligare en hemsk dag på hemmaplan.

4 kommentarer: