fredag 13 augusti 2010

Ut till ön

Jag är ingen sjövan man. Därför så har jag tvekat att ge mig ut med min lilla eka till Kornö tidigare. Men igår så var det nästan helt vindstilla och det var heller inte särskilt mycket turisttrafik ute på havet, kanske för att de hade lovat kraftigt regn lite senare på kvällen.

Ungefär 45 minuter tog det att tuffa till Kornö hemifrån med lätt packad båt. Väl framme vid ön blev det mest rekning men också lite bouldering.

Tyvärr så måste jag säga att klippkvaliten är något vass på de problem som jag testade, men stenen på ön är väldigt varierande med både gnejs och granit. Jag kommer helt klart åka hit igen. Klätterformen har jag tydligen lagt bort någonstans, så det är bara att bita ihop och ta i.

Mari låter mig inte klippa av allt mitt hår. Varför inte?

Varmt, vackert och vasst. from Anders Spång on Vimeo.

4 kommentarer:

  1. Hej, igen

    Ni råkar händelsevis inte vara på väg till Fontan i oktober?

    //Ola

    SvaraRadera
  2. Fint problem på blocket!

    Neil youngs dead man eller vad är det för låt?

    /FJ

    SvaraRadera
  3. Låten är naturligtvis långa bollar på Bengt med Svenne Rubins, vad annars?

    SvaraRadera
  4. Varmt vackert och vasst, precis som du.

    Grym film, vi viiiiill dit.

    SvaraRadera