söndag 28 november 2010

Än är det sommar

Sommaren fortsätter i Bohuslän. Under veckan har jag kommit ut om bouldrat två gånger parallellt med att nyheterna ylar om snökaos i Uddevalla. Det är helt klart mindre snö längre ut mot kusten, eller som jag har lärt mig nu, längre bort ifrån Vänern och snökanonen. Kanske dags att plocka fram skidorna och hasa runt snart.

Andra har plockat fram isyxorna och viftat runt, men än så länge så vet jag bara var min ena yxa är just nu. Den andra kryper nog fram om jag behöver den. Så länge det går att bouldra så kommer det bouldras.

Jag vill fortfarande ha en träningsvägg i Lysekils kommun. En aktionsgrupp kommer att formeras vad det lider.

Videoklipp från Brastad City, ett pyttelitet ställe med fem problem i framtiden, men det ser ut att bli kvalitetsproblem. Minusgrader och oborstad topp, fortfarande ett projekt.



Musik: Wayne Hancock

1 kommentar: