måndag 8 mars 2010

Måsesten vid Ulorna

Måsesten Ulorna from Anders Spång on Vimeo.


Som jag nämnde tidigare så hade jag bara en timme på mig att ta mig till Ulorna, bouldra, filma och infinna mig hemma för vård av egna barn. Några synpunkter har kommit på färgsättningen av klättermodellens kläder, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Nästan slöseri med snygg linje att ha så ovårdade kulörer på sig. Att inte göra rent vidvinkelobjektivet ger inte heller några pluspoäng.

Men det är här vi närmar oss kärnan; jag var där, i solen, på isen och jag mår fortfarande bra när jag tänker på det.

8 kommentarer:

  1. Fint!! Imponerande att hinna detta på en timme! Blev lite svettigt på väg upp för backen sedan antar jag?

    /FJ

    SvaraRadera
  2. Tackelitack. Ingen svett i backen, anmarschen funkar bra på isen från hamnen än så länge, platt och snabbt. Isen ligger i hela fjorden, så snälla insteget finns nog kvar ett tag till.

    SvaraRadera
  3. ahh, klurigt! Då förstår jag att det gick på en timme. Jag tänkte istäckta slabbar på väg upp till bilen.

    /FJ

    SvaraRadera
  4. Stiligt,
    Det var verkligen en fantastiskt fin dag häromdagen. Bättre förhållanden på arêten blir det aldrig. Efter all hyperventilering under din första bestigning var det modigt att köra själv på den. Rapportera när snön börjar försvinna på andra ställen så kommer vi upp igen. Smögen gick fint att klättra på söndagen, iaf ute på Holländareberget. Gjorde vänstersidan av den tydligaste och finaste aêten där ute (har för mig att det finns film här när Marie försöker för länge sedan), om du inte provat var den värd att göras. Ha det!
    /Kalle R

    SvaraRadera
  5. Hypervetilera? Jag? Nejnejnej, jag bara andas fort för att det är skoj, inte för att jag måste. Eller?

    Arêten på Smögen är antagligen den finaste däromkring, men som vanligt hoppas jag att jag har fel.

    SvaraRadera
  6. Vad ni gör pojkar, ute på isen utan flytväst, nödraket och allt.

    Jb

    SvaraRadera
  7. "jag var där, i solen, på isen och jag mår fortfarande bra när jag tänker på det."

    Ord att leva till...

    SvaraRadera