lördag 7 februari 2009

Lädernallen redigerar bouldervideo



Ibland är det skönt att få hjälp i vintermörkret. Lädernallen ställer upp och ger råd och stöd när en liten bouldervideo sätts ihop.

Blocket hittade jag dagen före julafton när jag tvingades in till Lysekil för att köpa julklappar i god tid före den stora dagen.

Annars har det mest varit sjukdom och förstärkt formsvacka som har präglat tillvaron på Härnäset. Arvingen var sjuk i ungefär en vecka och vägrade äta och dricka. Han raglade omkring, var stekhet och sjönk in i ett komaliknande tillstånd av och till. Det varade bara några dagar, men det räckte för att Fadren var på vippen att ta till lipen när Arvingen äntligen började äta och dricka igen. Love hurts, numera med pappaperspektiv.

Linus vill att jag ska komma ner till Chamonix. Det känns lite overkligt just nu när den längsta utflykten jag gjort på en vecka är en knapp kilometerlång promenad till Röe gård. Efter den ansträngningen däckade jag i soffan, mina skalbaggelungor orkade inte mera. Resturangbygget går för övrigt framåt vid Röe, nu är det tak och väggar på.

1 kommentar:

  1. Anders, du måste visa mig detta magnifika block! Om du så ramlar ihop av utmattning på stigen!

    SvaraRadera